donderdag 24 juni 2010

werken met gratis digitale stempels

Op het internet zijn tegenwoordig talloze digitale stempels te vinden. Deze zijn zowel gratis maar je kunt voor weinig geld ook deze stempels kopen. Wanneer het jpg bestanden zijn word het alleen maar leuken omdat ze dan ook te verwerken zijn met je silhoutte.

Ik heb een aantal favoriete sites waar ik regelmatig digitale stempels vandaan haal.
Deze site publiceerd dagelijks een overzicht met links naar diverse sites met freebies. Zowel texten als stempels om in te kleuren

Via freedigital stamps ben ik ook op de site ven TLC gekomen. Dagelijks en soms meer maals per dag word hier een quote geplaatst of een digitale afbeelding.

Als je van draken en van high hopes houd moet echt even kijken op de site van dustin Pike. Maar ook stempel merken als greeting farm en recent ook wiff of joy hebben digitale stempels

Vandaag wil ik jullie laten zien hoe je deze digitale stempels kan gebruiken in combinatie met je silhoutte. Ik ben er van uit gegaan dat alle stempels jpg bestanden zijn.


Ik heb op mijn computer een mapje met digitale stempels staan waarin ik alle gedownloaden files in opsla. dus zorg dat je zelf ook zo'n mapje paraat hebt. Mocht je file een pgn file zijn kijk dan even op de onderstaande afbeelding voor een spoed cursus foto shop


Open een nieuw document in robomaters en voorzie dit document van registration marks (edit en dan optie registration marks settings). Voor meer informatie hierover kijk ook even bij deze blogpost.

Zorg dat je een document op a4 formaat hebt gemaakt. doordat je eerst gaat printen en dan gaat snijden is dit nodig. Doe je dit niet dan krijg je wel hele aparte printjes. Kleiner kan altijd wanneer je efficient met papier om wil gaan. Wat ik meestal doe is maak mijn hele papier vol en bewaar de rest voor eventuele kaarten of andere projecten in de toekomst

Maar nu even verder

Stap 2

Ga naar insert file. Er verschijnt een pop up in je scherm. Middels dit pop up kan je op je eigen computer in de file komen die jij wilt gebruiken voor je print en cut.
Het werk eigenlijk het zelfde als wanneer je bij een blog berichtje een foto wilt plaatsen





stap 2
Uit je eigen bibliotheek of via de vormen in de linker balk in het programma robomaster plaats je een snij vorm over het bestand heen.

stap 3

Group beide zodat het een geheel word.

stap 4
Je kunt vervolgens het bestand vergroten en verkleinen naar iedere grote die je zelf wilt.

Tip

Wanneer je gebruik maakt van digitale stempels om in te kleuren. kun je natuurlijk elke frame er om heel plaatsen die je wilt en wil je dan je frame een mat geven doe dit gelijk middels de functie off sett shapes. Plaats dit frame buiten je print en cut bestand.Je kunt hem dan later in elke willekeurige cardstock uitsnijden en zo krijg je de perfecte mat voor je digitale stempel
Veel snij plezier

gr corinne

gr corinne

2 opmerkingen:

Alexandra zei

Wat een goed idee, zo had ik nog niet gedacht voor de digitale stempels. Dank je wel

Anoniem zei

order xanax xanax bars mg - xanax 2mg tab