donderdag 19 januari 2012

kerstboom eruit takkenbos erin

Als de kerstboom en de overige kerstdecoratie het huis uit gaat, vind ik het altijd kaal worden. Dus ook op mijn openhaard is het daan weer leeg, nou ja er komt dan gauw weer altijd wat rommeltjes. Daarom was het tijd om mijn takkenbos weer tevoorschijn te halen. In de herfst was het een vogelverschikker nu staat er een verliefd stelletje op.



detail uilen



detail kegel




Ik heb voor het maken van dit project verschillende technieken en materialen gebruikt.

De uilen
De uilen zijn gemaakt met behulp van fabric interfacing the sewable. Ik heb eerst de uilen verkleind om vervolgens de fabric interfacing uit te knippen en te strijken op de stof. Ik heb de uil in twee kleuren uitgesneden en daarna de uil samengesteld. Vervolgens heb ik hem opnieuwe ligt gestreken waardoor de verschillende onderdelen aan elkaar blijven zitten waardoor je ze kan vastnaaien. Ik heb ze eerst nog afgewerkt met wat borduurzijde. Zorg er voor dat je alle onderdelen er op heb genaaid voordat je de uil in elkaar zet. Wil je meer informatie over het maken vand eze uil kijk even hier. Ik heb de neus gemaakt van heat transfer.

De hartenslinger

Ook hier heb ik gebruik gemaakt van fabric interfacing alleen dan de cleancut versie. Deze is niet geschikt om dingen aan elkaar te naaien maar meer als decoratie. Ik heb een hart uit mijn bibliotheek genomen en deze een aantal keer verkleind. Deze met stof (met interfacing uitgesneden) en daarna opelkaar gelegd en met de naaimachine in het midden vast gestikt. Daarna kon ik ze een beetje opvouwen waardoor je een 3 d effect krijgt.


De bloemen
de bloemen bovenop bij de uilen zijn dezelfde bloemen als het boeket wat ik reeds eerder heb gemaakt. Onder de bloemen zit een swirlachtig blaadje. De andere bloem is de 3 d ruffle flower. Deze bloem bestaat uit meerder onderdelen. Deze heb ik opelkaar geplakt en daarna helemaal in elkaar gefrommeld. Tussen door een beetje nat gemaakt om het opfromelen makkelijker te maken. Daarna voorzichtig weer uitelkaar gehaald en bewerkt met een beetje distress inkt en daarna een beetje glimmermist. Vervolgens goed laten droogen en in de kegel geplaatst.



Gebruikte materialen van Creabest:

-Fabric interfacing smooth
-
Fabric interfacing clean cut

- Little yellow bicycle wintertwig

-heat transfer zilverkleurig

Gebruikte design silhouette online store:
-owl fabric pattern
-3 d paper rose
-3d ruffle flower
-3d scalloped cone

Geen opmerkingen: