zaterdag 28 januari 2012

3 d ruffle flower uitleg

Ik was vandaag bij creabest en kreeg een vraag hoe ik die leuke bloemen maak. In dit blogpost ga ik jullie mijn 3 d ruffle flower uitleggen.

Ik heb eerst een heel 30x30 vel vol gemaakt met deze bloem


Ik hem vervolgens in mijn map eigen ontwerpen opgeslagen want ik zal hem vast nog wel meer maken.

Nadat de silhouette de bloemen heeft uitgesneden heb ze gestapeld. Je legt ze dan ene beetje om en om op elkaar. Plak ze op elkaar of doe in het midden een bradje.

Nu is het moment om het stappeltje papier tot bloem om te toveren.



Spray de bovenste blaadjes een beetje nat en frommel ze op. De bloem komt er dan zo uit te zien.



Gebruik maar een beetje water door het vochtig maken verliesd papier zijn stevigheid en en daardoor ook zwakker. Ik spray ongeveer om de 2 blaadjes.



Als alle blaadjes opgevouwen ziet je bloem er zo uit



Ga vervolgens heel voorzichtig de bloemblaadjes weer terugvouwen. Ik maak daarbij vaak gebruik van een prikpen omdat ik dan heel voorzichtig een beetje kan vormen.



Laat de bloem nu goed drogen voordat je verder gaat met de volgende stappen. Ik ben met de bloem meestal meerdere dagen bezig en doe het dan even tussen de andere bedrijven door. Als de bloem droog is kun je 2 dingen doen. Hem helemaal besprayen met glimmermist in de kleur naar jouw keuze of gebruik maken van distress inkt. Ik heb de randen met de inktblendingtool voorzichtig bewerkt met inkt en vervolgens heb ik de bloem weer licht nat gesprayed.



Door het sprayen van de bloem met water loopt de kleur van de distressinkt weer licht uit en krijgt het een wat zachter egaler effect. Deze stap kun je herhalen zovaak als je wilt maar er geld wel laat de bloem tussentijds goed drogen.

Uiteindelijk ben ik er in de laatste stap met glimmermist overheen gegaan



Ik heb gekozen voor glimmermist pearl om net een beetje glans aan de bloemen te geven.

Gebruikte materialen van creabest:
- wit cardstock
- distress inkt
- inktblending tool
- glimmermist

Gebruikte designs silhouette online store
- 3 d ruffle flower


>Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

Geen opmerkingen: