maandag 8 maart 2010

vinyl

Een van de mogelijkheden die silhouette heeft is het snijden van vinyl. Ik had het tot op heden nog nooit gedaan. Nog nooit de moeite genomen om die rollen aan te schaffen en maar goed dat ik dat ook niet gedaan heb. Toch ben ik na dit weekend om. Voor een modelboot project moest ik wat letters uitsnijden die vervolgens op de boot geplakt zouden worden.

vinyl dat je koopt via silhouette is verhoudings gewijs erg duur. Nu kreeg ik een tip, gebruik gewoon plakplastic voor planken, meubels en ramen en deuren. Gewoon te koop bij de bouwmarkt en bv de blokker. zo gezegt zo gedaan en dit is het resultaat.



het snijden van vinyl is heel simpel. Je kiest een plaatje uit je bibliotheek, of text die je wilt uitsnijden. Hou bij een tekst rekening dat als het van buiten gelezen moet worden dat het in spiegelbeeld moet wanneer je het op de binnenkant plakt. Vervolgens kies je bij je instellingen vinyl. Je knipt het vinyl op maat en plakt het op je snijmat. en snijden maar. Je kan er voor kiezen als alles uitgesneden is alles eromheen weg te halen en het op transfer papier plakken. Ik heb dit niet gedaan en het gewoon op het raam geplakt.

veel plezier ermee

gr corinne

1 opmerking:

Yvonne zei

de trots straalt er van af hi hi
leuk hoor